Zorgen over onnodig slechte cijfers? Instromen bij Luzac kan nog steeds!

Elke leerling wil zorgeloos mooie cijfers halen. Maar dat is niet voor alle leerlingen vanzelfsprekend. Sommigen halen onnodig slechte cijfers of lopen zelfs een leerachterstand op. Dat zorgt snel voor stress en minder leerplezier. Maar als een leerling slechte cijfers haalt, betekent dat nog niet dat hij niet de capaciteiten heeft om goed te presteren.

Komt een leerling niet goed tot zijn recht? Dan kan dat veel verschillende oorzaken hebben. Veel leerlingen vinden bijvoorbeeld de overstap van de onderbouw naar de bovenbouw lastig. Toetsvragen zijn plots meer gericht op inzicht, in plaats van op reproductie. En dat vergt nieuwe studievaardigheden. Maar het komt ook voor dat een leerling structuur mist, met motivatieproblemen kampt of niet de hulp krijgt die hij nodig heeft.

Instromen op Luzac kan nog steeds.

Leerlingen zijn gedurende het gehele schooljaar welkom om in te stromen bij Luzac. Dit kan zowel in de brugklas als in de onderbouw, bovenbouw of ons examenjaar.

Kennismaken met het kwaliteitsonderwijs van Luzac? Kom een dag meelopen.

Kom kennismaken tijdens onze open dag voor de brugklas op 24 november. Of maak een afspraak voor een meeloopdag, mogelijk op ieder moment. Tijdens de open dag of de meeloopdag vertellen we alles over ons kwaliteitsonderwijs, geven we rondleidingen en kunnen bezoekers lessen volgen.

Elke leerling heeft het in zich om mooie cijfers te halen

Luzac gelooft dat elke leerling de capaciteiten heeft om goed te presteren op school. Iedereen komt op een andere manier het beste uit de verf. Sommige leerlingen gedijen goed onder extra aandacht. Zij hebben net dat extra steuntje in de rug nodig om mooie resultaten te boeken. Luzac zet alles op alles om elke leerling het maximale uit zichzelf te laten halen.

Hoe helpt Luzac een leerling richting mooie voldoendes?

Als leerlingen later in het jaar instromen bij Luzac, stellen we zorgvuldig vast hoe we de leerling weer op de rit kunnen krijgen. We brengen de leerbehoeften van de leerling in kaart. Wat heeft een leerling nodig? Niet alleen tijdens gesprekken, maar ook met diagnostische toetsen kunnen we goed zien wat de talenten en aandachtspunten zijn. Deze informatie vertalen we naar een leerplan op maat, waarmee de leerling alle handvatten krijgt die hij nodig heeft om snel weer goede cijfers te halen.

Persoonlijke aandacht

Aandacht voor de leerling staat bij Luzac centraal. Dat komt niet alleen terug in ons leerplan op maat, maar ook in de kleine klassen. Docenten leren de leerlingen snel kennen en weten hoe ze elk individu het beste kunnen helpen. Daar nemen ze zowel tijdens de les als tijdens steunlessen goed de tijd voor.

Elke leerling heeft een persoonlijke leerlingbegeleider, met wie hij of zij doelen opstelt en aan deze doelen werkt. Samen bespreken ze regelmatig de studievoortgang. Zo blijft deze onder controle en weet de leerling altijd waar hij of zij aan toe is.

Daarnaast beschikt Luzac over een kleinschalige, gezellige leeromgeving. Iedereen kent elkaar en de leerlingen kunnen altijd bij de docenten, leerlingbegeleiders en de rector terecht.

In het kort: Luzac laat leerlingen het maximale uit zichzelf halen met de volgende stappen:

  • De leerbehoeften van een leerling worden vastgesteld. Wat heeft de leerling nodig om goede cijfers te halen?
  • Diagnostische toetsen geven inzicht in de talenten en aandachtspunten van de leerling.
  • Er wordt een leerplan op maat gemaakt, afgestemd op de leerbehoeften.
  • De leerling komt in een kleine klas terecht, waarin docenten de tijd nemen voor elk individu.
  • De leerling wordt intensief begeleid door zijn persoonlijke leerlingbegeleider.
  • Er wordt constant gemonitord wat de leerling nodig heeft.