Onderwijsmethode
Onderwijs op maat en kleine klassen
Luzac is in 1983 opgericht met als doel om het beste onderwijs van Nederland te bieden, zowel inhoudelijk als organisatorisch. Om dit doel te bereiken hebben we een unieke onderwijsmethode ontwikkeld die nu nog steeds het fundament vormt onder het succes van onze leerlingen.
Met onze kleine klassen en onderwijs op maat halen onze leerlingen met plezier het maximale uit zichzelf.
Kleine klassen
Dankzij onze kleine klassen van gemiddeld 12 leerlingen krijgt elke leerling alle aandacht die hij of zij nodig heeft. Dankzij de kleine klassen staat de docent altijd klaar om de leerlingen te helpen en leert hij of zij elke leerling goed kennen. De docent traceert snel waar de kwaliteiten en aandachtspunten voor uw zoon of dochter liggen. En daar wordt dan ook meteen op ingespeeld. Zo kunnen de lessen worden aangepast, kan het leerplan van uw zoon of dochter worden gewijzigd of kunnen extra hulplessen of leerstof geboden worden.
Excellent maatwerk
Luzac biedt onderwijs op maat. Dit houdt in dat er zorgvuldig geanalyseerd wordt wat voor leerstijl en –tempo bij uw zoon of dochter past. Dit leerplan is dynamisch en verandert mee met de leerbehoeften van uw zoon of dochter. Het onderwijs op maat kan gericht zijn op extra hulp, maar ook juist op versnelde routes en vakken op hogere niveaus. Luzac is ervan overtuigd dat elke leerling de capaciteiten heeft om te slagen op het hoogst haalbare niveau. En daar geeft Luzac alle benodigde handvatten voor. Zo haalt elke leerling het maximale uit zichzelf.
Op een plezierige manier het maximale resultaat
Wij vinden het niet alleen belangrijk dat onze leerlingen de leerroute succesvol doorlopen, maar ook dat ze met plezier naar school gaan. Door onze onderwijsmethode en de aandacht die wij dankzij de kleine klassen geven, weten we ze optimaal te motiveren en te inspireren. Met onze manier van lesgeven groeit uw zoon of dochter met plezier naar het hoogst haalbare niveau. Wij merken dat de leerlingen die net bij Luzac beginnen graag naar school gaan en meer zelfvertrouwen krijgen, waardoor hun motivatie om het maximale uit zichzelf te halen groeit. Wij zorgen ervoor dat de leerling die motivatie zo goed mogelijk kan benutten, met alle mogelijkheden die voor hem of haar fijn zijn en goed werken. Kortom: wij zetten alles op alles om uw zoon of dochter een succesvolle én plezierige schooltijd te bezorgen.
Persoonlijke ontwikkeling
Bij Luzac halen leerlingen niet alleen een diploma; ze worden optimaal klaargestoomd voor de volgende fases van hun leven. Dat maken we waar met onze eigen gecreëerde leerlijn voor het vak Levenskunde die leerlingen voorbereidt op hun maatschappelijke én professionele toekomst. Tijdens interactieve lessen en gezamenlijke projecten bouwen ze aan hun zelfbewustzijn en (sociale) vaardigheden waar ze gedurende hun hele loopbaan van profiteren.
We geven het vak levenskunde van de brugklas tot het voorexamenjaar. Vier thema’s komen elk jaar terug: presenteren, persoonlijke effectiviteit, persoonlijke balans en internationalisering. Leerlingen leren onder andere effectief communiceren, feedback geven, presenteren en organiseren. Vaardigheden die iedereen nodig heeft, maar bij andere scholen vaak worden onderbelicht. En daar lopen studenten en werkenden vaak tegenaan. Daarom zorgen we ervoor dat onze leerlingen deze vaardigheden eigen maken, voordat ze deze écht nodig hebben binnen hun studie of baan.
Ogenschijnlijk spannende opdrachten raken bij Luzac stap voor stap vertrouwd. Leerlingen leren op een leuke manier hoe ze bijvoorbeeld goede presentaties geven en sluiten af met een Ted Talk in het voorexamenjaar. Voor de internationale verdieping wisselen ze opdrachten uit met leerlingen uit Azië of Afrika, die ze inzicht geven in hun gelijkenissen en verschillen. Hiervoor slaan we de handen ineen met Globewise, een organisatie die zich inzet voor de toegang tot onderwijs voor jongeren in ontwikkelingslanden. Uiteindelijk organiseren de leerlingen zelf een benefietevent, waarmee geld opgehaald wordt voor specifieke projecten van Globewise.