Bent u het niet eens met het schooladvies van uw kind?
Leerlingen krijgen in groep 8 een schooladvies. Maar of deze klopt, is niet zeker. Leerlingen zijn in groep 8 namelijk nog lang niet uitontwikkeld, wat het lastig maakt om het niveau vast te stellen. Daarom biedt Luzac een brede, tweejarige brugklas, waarin leerlingen groeien naar het passende niveau. Heeft u bezwaar tegen het schooladvies van uw kind? Dan biedt onze brede, tweejarige brugklas de uitkomst.
Kinderen van 12 tot 15 jaar zijn volop in ontwikkeling, waardoor het échte niveau bepalen in groep 8 zo lastig is. Daarnaast kan het voorkomen dat een doorstroomtoetsuitslag onterecht tegenvalt. Het is zonde als een leerling daardoor kansen misloopt. Maar een te laag schooladvies hoeft geen obstakel te vormen voor de schoolcarrière.
Luzac biedt leerlingen namelijk de mogelijkheid om juist tijdens de periode waarin ze groeien te laten zien wat ze in hun mars hebben. We nemen twee jaar de tijd om het passende niveau van elk individu vast te stellen, onder intensieve begeleiding en met een leerplan op maat. Zo weten we zeker dat een leerling na de brugklas op zijn plek zit.
Ontdek alles over de brugklas van LuzacHet gevolg van een te laag schooladvies
Als u het niet eens bent met het schooladvies, is het begrijpelijk dat u naar een oplossing zoekt. Het juiste niveau heeft namelijk een grote invloed op het leerplezier van uw kind. Leren gaat over een haalbare meetlat. Als die lat te laag ligt, dan ontstaat er gemakzucht. De leerling wordt niet geprikkeld om zich goed te ontwikkelen. Zijn potentie wordt niet benut, wat resulteert in minder leerplezier.
De kracht van goed differentiëren
Elke leerling komt op zijn eigen manier het beste uit de verf. Daarom hebben we bij Luzac veel aandacht voor differentiatie. Sommige leerlingen komen het best tot hun recht met extra hulp. We geven leerlingen dan ook alle ondersteuning en aandacht die zij nodig hebben. Als uw kind bijvoorbeeld concentratieproblemen of dyslexie heeft, zorgen wij ervoor dat het niveau van één vak niet bepalend wordt voor het niveau waarop uw kind het diploma behaalt.
Aan de andere kant zijn er leerlingen juist extra uitdagingen goed kunnen gebruiken, zodat ze hun leerpotentie optimaal kunnen benutten. Door ze deze uitdagingen te geven, halen ze alles eruit wat erin zit.
Kortom: elke leerling doorloopt de brugklas op de manier waarop hij het maximale uit zichzelf haalt. Leerlingen groeien naar het niveau dat bij hen past én blijven op dat niveau presteren.