Het Luzac-effect: plezier op school en rust thuis

Luzac staat voor hoogstaand kwaliteitsonderwijs. Een plek waar leerlingen het beste uit zichzelf halen en mooie resultaten boeken. Maar het is ook een fijne leeromgeving, waar iedereen helemaal zichzelf kan zijn en het leerplezier verhoogd wordt.

‘’Of je nou in de tweede of de zesde zit, iedereen kent elkaar’’. In de video’s van Luzac vertellen leerlingen over hoe zij hun school ervaren. Niet alleen een cognitieve ontwikkeling en het behalen van mooie cijfers staan centraal. Een plezierige schooltijd vinden wij van groot belang. Onze kleinschalige scholen bieden een veilige leeromgeving waarin iedereen elkaar kent, leerlingen echt gezien en gehoord worden en mooie vriendschappen ontstaan. Er heerst altijd een fijne, ontspannen sfeer. Leerling Julia vertelt: ‘’Met zowel de leerlingen als leraren kreeg ik snel een goede band en dat verbeterde het hele jaar voor mij nog meer. Anders dan op mijn oude school, heb ik hier veel vrienden. Het is hard werken, maar ook heel gezellig.’’

 ‘’Ik ben hier totaal op mijn plek. Het is superleuk en grappig hier’’ – Willem, leerling van Luzac

Rust thuis

Na een lange schooldag thuis nog bergen huiswerk maken? Bij Luzac vinden we het van groot belang dat leerlingen genoeg tijd voor zichzelf hebben. Daarom krijgen ze de tijd om hun huiswerk op school te maken, waarna ze thuis rust hebben. Sam vertelt: ‘’Als ik mijn huiswerk op school maak, dan weet ik dat ik daarna kan voetballen, hockeyen en met mijn vrienden kan chillen. Dan is alles klaar.’’

Luzac neemt zorgen weg. Van zowel de leerlingen als hun ouders. Onze leerlingen beginnen vroeg en zijn wat later klaar, maar daarna zijn ze echt vrij. Dat geeft rust binnen het gezin. Ouders hoeven zich geen zorgen te maken over het huiswerk van hun zoon of dochter. Emilie: ‘’Studie-uren worden in de studiezaal gespendeerd, waardoor die uren echt efficiënt worden gebruikt.’’

Meer informatie

Meer weten over het persoonlijke kwaliteitsonderwijs van Luzac? Wij beantwoorden graag alle vragen en denken mee over de passende mogelijkheden tijdens een persoonlijk adviesgesprek waarin de behoeften en doelen van de leerling centraal staan.